תיעוד: הרב הראשי בביקור במרכז הגמילה

אבי יעקב No Comments on תיעוד: הרב הראשי בביקור במרכז הגמילה

בביקור שערך הרה"ר לישראל הגר"ד לאו  במרכז הגמילה 'דרך אחרת' אמר הרב: "אבקש שתופיעו בפני רבני ודייני ישראל, בתים רבים ינצלו מפירוק"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמי שעומד בראש מערכת בתי הדין הרבניים בישראל ונתקל פעמים רבות בנישואים שעלו על שרטון בשל תופעת ההתמכרויות למיניהם, הגיע הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א נשיא ביה"ד הרבני הגדול, לביקור מיוחד ומקיף ב'דרך אחרת' – מרכז הגמילה מהתמכרויות המוביל לציבור הדתי והחרדי הממוקם בעיר בית שמש.

בקבלת פנים שנערכה ע"י הנהלת המרכז, קיבל הרב הראשי סקירה מקיפה מהמנהל הטיפולי של המרכז מר אליעזר קושצקי  על תופעת ההתמכרויות בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות ועל ההיקפים של התופעה שהולכים וגדלים, הדרכים לזהות מכור בקרב המשפחה או הקהילה ודרכי הטיפול והמניעה.

הרב הראשי הביע התעניינות רבה בתהליך הגמילה שעובר המטופל, ומר קושיצקי מבכירי המומחים לגמילה בישראל, מכור לשעבר בעצמו וכיום נקי מזה עשור שנים ומסייע לאחרים להיגמל, הסביר כיצד הוא מסוגל לשמור את עצמו נקי ולא חושש ליפול כשהוא בחברת מכורים אחרים. 

קושיצקי והמנהלת הרפואית ד"ר קטיה לוין הסבירו לרב הראשי שהתמכרות זהה למחלה שדורשת מעקב גם לאחר סיום הטיפול כפי שמתבצע במרכז 'דרך אחרת'.

המנהל הטיפולי אליעזר קושיצקי אמר לרה"ר כי הגישה בה הוא נוקט מבוססת על רש"י שמסביר את הפסוק "והחזקת בו" – אל תניחנו רד ויפול יהא קשה להקימו אלא חזקהו משעת מיטת היד. 

המאושפזים במקום התרגשו מאוד לפגוש את הרב הראשי לישראל שישב עימם לשיחה אישית בגובה העיניים כדי לשמוע את סיפורם האישי, סוג ההתמכרות ואת תהליך הטיפול שכל אחד מהמטופלים במקום עובר. הרב הראשי עודד וחיזק את המאושפזים במקום לא להתייאש ואף ערך עימם תפילה מיוחדת.

בישיבת סיכום שהתקיימה עם מנהלי המרכז ביקשה המנכ"לית הגב' יוכי טולדנו מהרב הראשי כי "לנוכח חוסר המודעות והבושה בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות לדבר בפומבי על הנושא, אשמח מאוד אם כבוד הרב יוכל להתייחס לסוגיה בדרשת שבת הגדול הקרובה, מדובר במכת מדינה ו'מבשרך אל תתעלם'". 

מנהלת המרכז הגב' תמר לוי ציינה בפני הרב כי "מניסיוננו הרב אנחנו יודעים שהתמכרות מהווה כיום את אחד הגורמים המרכזיים למשברים בזוגיות. הודות לתהליך הגמילה וגישת המעטפת המשפחתית אנחנו מונעים מקרים רבים של גירושין. בתי הדין הרבניים צריכים לשלוח יותר למרכזי גמילה בכדי לתת סיכוי לשלום בית".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א הודה להנהלת מרכז הגמילה 'דרך אחרת' על הביקור המחכים ואמר: "התרשמתי מאוד מהגישה המסורה והמקצועית של המטפלים כאן שמשלבים טיפול אישי המותאם לכל מטופל תוך שמירה על מעטפת דתית ומשפחתית ומבלי לפגוע בקשר שלו עם העולם שבחוץ. אני ממליץ ומבקש שתופיעו בפני רבני ודייני ישראל, על מנת להקנות להם את הכלים והשיטות המקצועיות שלכם, זאת עבודת קודש של ממש".

 



0 תגובות